Monday, 21 January 2013

tittle-less

9 Rabiul Awal 1434 hijrah

Assalamualaikum..
just a short part of entry..

wahai hati,tolong bertenang ea..bila tak tau ape jenis perasaan lah ni yang tengah bersarang kat dalam hati..macam tengah gembira,macam tengah tertekan..haishh,teruk nih!! 

Ya Allah,beri kekuatan untuk hati kecil ni..semoga apa shj keputusannye nanti,itulah yang terbaik buatku dan orang disekelilingku..ammeen~

Saturday, 19 January 2013

cat - mengecat 2013

7 Rabiul Awal 1434 hijrah

Assalamualaikum
 Ape khabar ek orang tengah bace blog comot kite ni?semoga sihat-sihat je ye..

bila kat sini sihat sangat,tengah hepi lagi tau..heeee
*rase cam nak terbang plak..

haa,hari ni bila pegi gotong-royong kat sekolah..bila main cat ngan budak-budak kelas..kitorang cat blok elit,1 blok tu,perghh wane dia,meriah sangat lah ! wane pink + purple..kitorang yang jadi tukang cat ni pun sangat seronok buat keje,excited walaupun gerimis sepanjang hari sejak semalam !

kite tengok gambar ye : >

aiman dan adik susuan dia.syazwan o~

saadiah gembira dapat pegang berus cat !

ameerul anuar a.k.a bam,thanks selamatkan kite ngan dayana tadi..heee

oke cover sikit drumstick tuuu fieza..

yayang izun paling rajin pagi tadi*time ni belum declare..hujan pun dia redah tau demi cat,tengok semangat dia tuu kan..

dayana suka sangat blok dah tukar wane lain..rajin budak ni tauu..

haruslah ade gmbar tuan rumah kan,ni bila dengan  cik wana..kawan bila sejak tadika@6 tahun !

Bila balik kol 3 lebih..pehh,penat dek non..

sape yang tak datang tadi,tak bleh masuk kelas Isnin ni..heee
k tatatititutu dan Assalamualaikum..

Thursday, 10 January 2013

SEGMEN : SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN

27 Safar 1434 hijrah

Assalamualaikum,ni segmen ke 2..saje sukasuka join..:):):)


nama : Nur Nabila Syazani binti Barni

tarikh lahir : 5 Januari 1994

Sabar ye

27 Safar 1434 hijrah

Assalamualaikum..hai semua..ape kabarnye hari ni yek?semoga sihatsihat ea..hari ni dah 10 hari kite dalam bulan Januari ni kan.. Alhamdulillah,kalau ikot kalendar masihinye hari ni Nabila dah pun berumur 19tahun 5hari..tapi perangainye,mak aih macam budak 15tahun..heee..apelah kite ni kan,kite cume nak rase muda je..tak salah kan kawankawan..

okeoke,hari ni sekolah cam biase,banyak dapat keje umah*tapi nak siapnye makan mase..cume ade berita yang agak menyedihkan,tadi pagi kat kelas pra u 2budiman,masingmasing kecohkecoh sebab tu haa,kawan sekelas bila,cik Hamidah Sulaiman tuu,mase nak pegi sekolah,dia terlibat dalam sebuah kemalangan(motorciummotor) depan Taman Ros, Ayer Hitam T_T..kesian kawan kite tuu..kejadian tu mase ujan renyai..dia lukaluka sikit kate kawan yang ikot hantar dia balik tadi pagi,,kesian kan kat kawan kite tu..walaupe pun kite harap midah baikbaik je,rehat tau,mesti terkejut dengan kejadian tadi kan..
kite sayang cik midah kite ni !

Friday, 4 January 2013

saya suka !

22 Safar 1434 Hijrah

Assalamualaikum

*pada yang beragama Islam,jawab dulu salam tu..

Bagaimana dengan perjalanan hidup masingmasing,ada baikkah?? Kalau baik,ye alhamdulillah.. Walau kite sedang diduga masalah pun,jangan sesekali kite lupe pada Allah ea..Allah kan sayang orang bersabar.. hari ni hari jumaat kan,sekarang ni golongan lelaki masingmasing pi solat Jumaat kat masjid,kita dok ngadap benda ni kan..hehe..

Lagi satu,tadi ade kawan bagi kite ni,dy pegi Cameron Highland mase cuti sekolah hari tu..thanks pakcik:D


maaf gambar tak jelas,fahamfaham je lah ea..
haa,esok ade gotong-royong hias kelas baru ..dan esok jugak bertambah umur kite yek..*senyum

Tuesday, 1 January 2013

Januari Kembali☺

18 Safar 1434 hijrah

Assalamualaikum..
Dan hai,selamat tahun baharu 2013 bila ucapkan ye! dah masuk tahun baru,tu maknenye sesi persekolahan sedang ingin dimulakan kan kan kan..heee..sape yang masih bersekolah,sedia r bangun awal pagi kan,siapsiap nak pi sekolah..cuti ni pun bila bangun pagi jugak tapi tak bape pagi oke..hihi

Bagi sesape yang baru mule nak masuk tadika ke,darjah satu ke,tingkatan satu ke..haa,siapsiap lah korang kat sekolah..bukan ape,yang penting dapat kawan baru dan dapat tengok macamacam ragam kawan baru kite kan..tu yang seronoknye..

Bila sendiri tak sabar nak mula belajar kat kelas baru esok,tahun 2013 ni,bila akan belajar dalam semester 2 dan semester 3 di Pra U 2 Budiman.. kire kitorang ni kelas senior lah,dan yang paling penting akan menjadi contoh kpd adikadik kandung dan adikadik bukan kandung kpd bila.. 

Insya-Allah,bila ade exam besar sikit tahun ni,semoga dipermudahkan segalanya.. Ammeen.. Tak dapat 3 pointer pun takpe lah,jnji dapat 4 pointer..ye dak?? huhu.. 

Jadi kpd parapara murid sekalian,malam ni jangan tido lewat sangat k,ingat sikit awak awak tu nak sekolah esok,jangan hari pertame sekolah,dah tak bersemangat dan menguap pulak mase cikgu ngah mengajar..mase cikgu dah kuar takpelah,baru bleh menguap ye..hehe..gurau saje..

oke Assalamualaikum dan tatatititutu serta bertemu lagi pada lain mase..jangan jemu singgah blog comot ni ye..

sayangsayangsayang
NNSBB
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥